Hvor meget koster glemte passwords din virksomhed?
Med flere bruger IDer og passwords til adgang på forskellige systemer, des længere tid går der med at skifte og vedligeholde disse. Der findes forskellige løsninger til, at hjælpe med at huske og gemme passwords og i nogle tilfælde synkronisere dem.
Et af de vigtige bruger ID og password, for de fleste, er adgangen til virksomhedens Windows domæne og netværk (Active Directory). Hvis en bruger glemmer et password, koster det nemt 20 minutter eller mere i samlet tid. Dette er tid fra brugeren, tid fra din IT administrator, ventetid etc. Denne tid går fra brugeren og IT Administratoren, hvor de ikke kan komme i gang med at løse mere værdiskabende opgaver. Dette sker jævnligt i alle organisationer og summes tiden op bliver det til mange timer på måneds- og års-basis.
I inpadi løsningen har vi adresseret dette med “inpadi Password Reset” selvbetjeningsløsning. Med denne løsning kan omkostningen hurtigt reduceres til glæde for alle.
Løsningen er meget brugervenlig og hurtig at sætte op. Den kræver blot en inpadi licens (mindre end 1 glemt password). I kan derfor straks være i gang med en Cloud baseret “selvbetjenings” løsning ved glemte passwords.
Servicen er en (2-faktor) løsning, der kræver at brugeren er i besiddelse af en internet forbindelse, en e-mail adresse på virksomhedens mail domæne og en mobil telefon (med internet adgang). Brugerne kan herefter gå ind på siden www.skiftkode.dk og angive deres e-mail adresse. Herefter sendes en SMS til brugeren, med et internet link, hvorfra der kan angives et nyt password.
Kontakt os og hør nærmere om, hvordan inpadi kan hjælpe jer med dette.